lørdag 25. juni 2011

Brette serviett: Rose

Da jeg var yngre husker jeg at min mor brettet roseservietter. Jeg hadde allerede lært å lage spå i barnehagen, så det var en enkel sak å lage min første rose selv. Det er merkelig det der - servietter i dag skal gjerne brettes stilrent og enkelt. Allikevel er det mer "hjemmekoselig" og noe nostalgi ved å brette serviettene på gammeldags måte. Når en bretter roser, eller gjerne vannliljer som de også blir kalt, kan du gjerne bruke servietter med farge på begge sidene. Du kan også bruke to ulike servietter sammen.

Den brettes slik:

Åpne opp servietten og brett de fire hjørnene inn mot midten. Gjenta dette 2 ganger til. Deretter snur du servietten og bretter hjørnene inn mot midten. Hold fast i brettekantene i midten mens du nå løfter frem klaffene fra undersiden. Pass på at du ikke drar dem helt ut, men "knekker" dem oppover på fremsiden. Gjenta dette rundt hele og fortsett til det ikke er flere å dra fram. Ferdig!







 

2 kommentarer: